שאלון עמדות כלפי הגעה לעבודה באופניים

10 דקות מזמנך – גם אם אינך מתכוון להגיע לעבודה באופניים, נודה לך אם תשיב על השאלון.
 
כדי להגיע לדף שאלון, אנא לחץ כאן 
כדי להגיע לדף שאלון עמדות מנהלים, אנא לחץ כאן (בשלב זה עדיין לא פעיל)
  

אם הארגון בו אתם עובדים הינו “ידידותי לאופניים”, נשמח לשמוע על כך ולפרגן. 
לפרטים: bike2work@bike.org.il 
אם אתה מנהל בארגון שמעוניין להפוך ל”ידידותי לאופניים” נשמח להגיע לפגישת ייעוץ (חינם) ולסייע. לפרטים: bike2work@bike.org.il              

כשהחוק לעידוד רכיבה על אופניים ממתין לקריאה שניה בכנסת; כשכבר לא חייבים לרכב בעיר עם קסדה, כשעוד ועוד רשויות עירוניות מתחילות לתכנן ולסלול שבילים ונתיבים ייעודיים לאופניים; כשהועדה הארצית לתכנון ובניה מאשרת תקן חניה לאופניים שיחייב כל בנין חדש להציב מתקני חניה בחדרים סגורים (בנייני מגורים, משרדים ותעשיה, מבני ציבור, תחנות להסעת המונים); כשרכבת ישראל מודיעה שהיא מוכנה לבצע “פיילוט” להעלאת אופניים לרכבת כך שגם עובדים שגרים רחוק ממקום עבודתם יוכלו להגיע לעבודה באופניים – זה הזמן לעלות על אופניים ולהגיע לעבודה ברכיבה. לרכיבה על אופניים יש יתרונות רבים לעובד, לארגון בו הוא עובד, ולסביבה (מידע נוסף תוכל/י למצוא באתר המופיע בסוף השאלון).

עמותת “ישראל בשביל אופניים” פועלת לקידום תחבורת אופניים ותרבות אופניים. במסגרת פרויקט “רוכבים לעבודה” פועלת העמותה לקידום האופניים כאמצעי תחבורה של עובדים למקומות העבודה. כשמקום העבודה מצוי ברדיוס של 10 ק”מ ממקום המגורים, זה אפשרי.

 

 

 

האם זה משתלם?

ארגון או חברה שפועלים לעידוד תחבורת אופניים למקום העבודה, נהנים מחסכון בהוצאות אחזקה וחנייה; מעובדים בריאים, מאושרים ואפקטיביים יותר; תורמים לשיפור איכות החיים והסביבה בעצם הקטנת פליטות פחמן ובכך משתתפים עם מיליוני אנשים בהתמודדות הבינלאומית עם משבר שינוי האקלים. מחקרים מוכיחים כי להשקעה בתשתיות לתחבורת אופניים יש הצדקה כלכלית לכל הגורמים המעורבים, וכי יש בצידה יתרונות רבים נוספים. 
למה זה חשוב?

מעבר (חלקי) לתחבורת אופניים מהווה חלק מההתמודדות עם ההתחממות הגלובלית. אם לא נבין את עוצמת הבעייה ונשנה באופן מיידי חלק מאורחות חיינו, חיינו (חייכם) כבר בעוד זמן לא רב ישתנו, ולבנינו ולנכדינו (בניכם ונכדיכם) נשאיר עולם שיהיה מקום נורא לחיות בו, וזאת לדברי מיטב המדענים העוסקים בתחום. 

מה עושה העמותה כדי לקדם את תחבורת האופניים?

בפרוייקט ‘רוכבים לעבודה’, שמטרתו לקדם את הכנת התשתיות הנדרשות ולעודד הגעת עובדים לעבודה באופניים, פועלת העמותה מול (ועם) הכנסת, הממשלה, חברות התחבורה הציבורית, רשויות מקומיות, מעסיקים, ועובדים. 

מה נדרש כדי לקדם את תחבורת האופניים?

למצגת תמציתית על פרוייקט ‘רוכבים לעבודה’ לחצו כאן.

מידע על תחבורת אופניים (ובכלל זה על מה קורה בעולם בתחום זה) תוכלו למצוא כאן. מידע נוסף על היבטים שונים של ההתחממות הגלובלית תוכלו לקרוא באתר sustainability.org.il.

 
פרוייקט ‘רוכבים לעבודה’ מחייב פתרון “מדלת לדלת” (ראו תמונות בתחתית הדף), וכולל:

1.           התוויית  מדיניות באמצעות חקיקת החוק לעידוד תחבורת אופניים

2.           הסדרת שבילי אופניים בטוחים.

3.           הצבת מתקני חנייה ומקלחות במקומות עבודה ובמבני ציבור.

4.           שילוב עם התחבורה הציבורית.

5.           תמריצים למעסיקים ולעובדים שצוברים “קילומטרים ירוקים”.

6.           ניתוץ התדמית של האופניים ככלי שיכול לשמש לפנאי ולהנאה בלבד.

10 דקות מזמנך – גם אם אינך מתכוון להגיע לעבודה באופניים, נודה לך אם תשיב על השאלון.

כדי להגיע לדף השאלון, אנא לחץ כאן

תודה על שיתוף הפעולה