סוף לאופניים הצהובים: Ofo יוצאת מישראל
פורסם בתאריך 7/6/2018
חברת האופניים השיתופיים אופו (ofo) סוגרת את פעילותה בישראל. זה קורה קצת יותר מחצי משנה לאחר שנכנסה לישראל – בינואר 2018 החלה אופו בפיילוט והפעילה כ-100 אופניים שיתופיים באוניברסיטת בר-אילן, ובאפריל השנה הרחיבה את הפעילות ונכנסה עם כ-600 זוגות אופניים לרמת גן.
כעת יישארו בישראל שתי חברות אופניים שיתופיים מרכזיות: תל אופן הוותיקה (אופניים ירוקים), המפעילה כיום סך הכל 2,110 אופניים: 1,870 בתל אביב־יפו, 100 ברמת גן, 100 בגבעתיים ו–40 בבת ים. ומובייק, לה יש כ-2,500 זוגות אופניים, המפוזרים בקרית ביאליק, קרית מוצקין, אוניברסיטת תל אביב, רחובות, עמק הירדן ומהחודש גם בראשון לציון.
ההבדל המהותי בין החברות הוא שבעוד את האופניים של תל אופן משכירים ומחזירים באמצעות תחנת עגינה, הטכנולוגיה באופניים של אופו ומובייק מאפשרת לעקוב, לפתוח ולנעול אותם, וכך אפשר פשוט לרכוב עליהם עד היעד ולנטוש אותם בכל מקום בתום השימוש.
היתרון המרכזי באופניים השיתופיים הוא בהיותם כלי תחבורה קטן וזול יחסית, שאינו מזהם וחוסך פקקי תנועה ובעיות חניה, אך גם השיטה השיתופית אינה חפה מבעיות. הבעיה המרכזית היא היעדר תשתיות מתאימות לרכיבה: ברוב הערים בישראל אין מסלולי אופניים מוסדרים, מה שהופך את הרכיבה למסוכנת לנהגים ולהולכי הרגל.
בין הבעיות שהתגלו עם המודלים החדשים הן השלכת אופניים בנקודות אקראיות בעיר, בהיעדר תחנות עגינה, וזליגה למקומות שבהם האופניים לא אמורים להיות. בנוסף, בשל המספר הנמוך יחסית זוגות האופניים הזמינים, לא תמיד אפשר להסתמך על כך שניתן יהיה למצוא זוג פנוי לרכיבה. לידיעה ב’דה מרקר’.
ודווקא היום בדרכי לעבודה (וחזרה) הזדמן לי לראות את אופני Ofo מול ה’רב מכר’ בהרצליה, מקום בו הם לא אמורים להימצא כלל (מחוץ לשטח בו פעלה Ofo).
כתבות קשורות: