הטוסיק של רוכבי האופניים רגיש – מקצה שיפורים ראשון
בעקבות הפוסט הקודם בוצע מקצה שיפורים לטלאי התיקון של שבילי האופניים. בדקנו. אחד תקין. השני לא. השלישי (בהרצליה) לא טופל.
מאת: ערן שחורי, רכז ‘רוכבים לעבודה’ וחבר בצוות ‘מדיניות ציבורית’ בעמותת ‘ישראל בשביל אופניים’. הנאמר כאן אינו מהווה בהכרח את עמדת העמותה.
דוגמה מס’ 1 – שדרות קק”ל בתל אביב, בסמוך לצומת עם דרך נמיר (דרך חיפה).
חברת חשמל (כמדומני) עשתה עבודות להטמנת קווי חשמל בסוף שנת 2018. לצורך כך פתחו את מקטע משביל האופניים הסלול בשדרות קרן קיימת לישראל, כ-100 מטר מזרחית מהצומת עם דרך נמיר. כשסיימו את העבודות ותיקנו את מקטע שביל האופניים שנפתח, נוצרה תלולית אספלט גבוהה יותר מגובה השביל, דבר שמעבר לחוסר הנוחות שברכיבה לא חלקה, מהווה אף סיכון בטיחותי הנובע מפער הגבהים. אין סיבה שלא לדרוש מחברה שביצעה עבודות אחזקה להחזיר את מצבו של שביל אופניים למצבו טרם התיקון, ולדרוש מהם לוודא שהרכיבה על השביל תהיה חלקה כאילו לא בוצע תיקון באספלט.
תמונות של תלולית האספלט שיצר התיקון בשביל האופניים בעקבות עבודות האחזקה
(לפני מקצה שיפורים):
נפתחה קריאה מקוונת מספר 2019-47242 במוקד 106 של עיריית תל אביב.
מקצה שיפורים
בדקנו ביום 24.2.2019. המפגע טופל כיאות. רואים שמי שתיקן את הטלאי התאמץ ליצור טלאי שמתלכד עם שביל האופניים. לא מושלם, אבל בהחלט עובר את המבחן.
דוגמה מס’ 2: רחוב 2040 בסמוך למגדלי נאמן
לפני כמה שנים, חברת תקשורת כלשהי פתחה את הכביש ואת שביל האופניים כדי להעביר קווי תקשורת למגדלי נאמן המצויים ברחוב 2040 (בסמוך לכניסה למיתחם). תיקון שביל האופניים השאיר מקטע שגורם לרכיבה לא חלקה. יש לבצע תיקון חוזר ולוודא שהרכיבה תהיה חלקה. אין שום סיבה שלא לדרוש מחברה שמבצעת עבודות תשתית להחזיר שביל אופניים למצבו הקודם טרם עבודות האחזקה.
תמונה של התיקון בשביל האופניים בעקבות העברת קו תקשורת מתחת לשביל
לפני מקצה שיפורים ראשון:
נפתחה קריאה מקוונת מס’ 2019-47233 במוקד 106+ של עיריית תל אביב.
מקצה שיפורים
בדקנו ביום 24.2.2019. המפגע טופל בצורה לא מספקת. רואים שמי שתיקן את הטלאי לא התאמץ ליצור טלאי שמתלכד עם שביל האופניים. בתמונה רוכב אופני טנדם שמרכיב עיוור. יש לו סיבה מדוע הוא מעדיף שלא לעלות על הטלאי. נדרש מקצה שיפורים נוסף. אלי זה ייראה קטנוני, אבל אין סיבה שסלילת טלאי כתוצאה מפתיחת השביל לצורך סלילת קו תקשורת תפגע באיכות הרכיבה ולכן יש לעמוד על כך שהתיקון ישיב המצב לקדמותו.
דוגמה מס’ 3 – רחוב ישעיהו לייבוביץ, אזור התעשייה הרצליה פיתוח.
בחלקו הדרומי של רחוב ישעיהו לייבוביץ מבוצעות עבודות תשתית בגינן הרסו את שביל האופניים שהיה במקום (עד סיום העבודות). בלי קשר (ואולי עם קשר), נעשו עבודות קטנות בצידו הצפוני של הרחוב. כתוצאה מכך הרסו חלק משביל האופניים. בתום העבודות ביצעו עבודות תיקון לסליל במטרה להשיבו למצבו הקודם, אלא שלמרות הרצון הטוב, קיים מרווח גובה בין שכבת האספלט החדשה להבין המשכו של השביל, דבר שגורם למכה קלה בטוסיק של רוכבי האופניים, במיוחד לאלו שמגיעים מכיוון צפון לדרום.לפיכך, על החברה שביצעה את תיקון שביל האופניים ולסיים את התיקון כך שהתפר בין השביל המקורי לבין שכבת התיקון יאפשר רכיבה חלקה.
תמונות של תלולית האספלט שיצר התיקון בשביל האופניים בעקבות עבודות האחזקה:
בתאריך 10.2.2019 נפתחה קריאה מקוונת מספר 39660732 במוקד העירוני 106 של עיריית הרצליה. נעדכן אחרי שהקריאה תטופל.
בדיקת סטטוס
בתאריך 24.2.2019 נבדק באתר העיריה סטטוס הטיפול במפגע (לאחר שראינו שבשטח דבר לא נעשה). סטטוס הפנייה באתר: “בטיפול”.