הטוסיק של רוכבי האופניים רגיש כמו זה של הנוהגים ברכב
כשמבצעים תיקונים שמחייבים פתיחת שביל אופניים, יש לוודא שאחרי שסוגרים את השביל, הסלילה חלקה כמו בשביל המקורי. אין סיבה שהתיקון של שביל אופניים תהיה באיכות נמוכה יותר מתיקון של שביל. עובדי עיריות / חברות תקשורת / חברת חשמל / תאגידי המים – אנחנו מרגישים את זה בתחת כשאתם עושים עבודה לא טובה.
מאת: ערן שחורי, רכז ‘רוכבים לעבודה’ וחבר בצוות ‘מדיניות ציבורית’ בעמותת ‘ישראל בשביל אופניים’. הנאמר כאן אינו מהווה בהכרח את עמדת העמותה.
דוגמה מס’ 1 – שדרות קק”ל בתל אביב, בסמוך לצומת עם דרך נמיר (דרך חיפה).
חברת חשמל (כמדומני) עשתה עבודות להטמנת קווי חשמל בסוף שנת 2018. לצורך כך פתחו את מקטע משביל האופניים הסלול בשדרות קרן קיימת לישראל, כ-100 מטר מזרחית מהצומת עם דרך נמיר. כשסיימו את העבודות ותיקנו את מקטע שביל האופניים שנפתח, נוצרה תלולית אספלט גבוהה יותר מגובה השביל, דבר שמעבר לחוסר הנוחות שברכיבה לא חלקה, מהווה אף סיכון בטיחותי הנובע מפער הגבהים. יש לחזור למקום ולתקן. אין סיבה שלא לדרוש מחברה שביצעה עבודות אחזקה להחזיר את מצבו של שביל אופניים למצבו טרם התיקון, ולדרוש מהם לוודא שהרכיבה על השביל תהיה חלקה כאילו לא בוצע תיקון באספלט.
תמונות של תלולית האספלט שיצר התיקון בשביל האופניים בעקבות עבודות האחזקה:
נפתחה קריאה מקוונת מספר 2019-47242 במוקד 106 של עיריית תל אביב. נעדכן אחרי שהקריאה תטופל.
דוגמה מס’ 2: רחוב 2040 בסמוך למגדלי נאמן
לפני כמה שנים, חברת תקשורת כלשהי פתחה את הכביש ואת שביל האופניים כדי להעביר קווי תקשורת למגדלי נאמן המצויים ברחוב 2040 (בסמוך לכניסה למיתחם). תיקון שביל האופניים השאיר מקטע שגורם לרכיבה לא חלקה. יש לבצע תיקון חוזר ולוודא שהרכיבה תהיה חלקה. אין שום סיבה שלא לדרוש מחברה שמבצעת עבודות תשתית להחזיר שביל אופניים למצבו הקודם טרם עבודות האחזקה.
תמונה של התיקון בשביל האופניים בעקבות העברת קו תקשורת מתחת לשביל:
נפתחה קריאה מקוונת מס’ 2019-47233 במוקד 106+ של עיריית תל אביב. אעדכן לאחר שהמפגע יטופל.
דוגמה מס’ 3 – רחוב ישעיהו לייבוביץ, אזור התעשייה הרצליה פיתוח.
בחלקו הדרומי של רחוב ישעיהו לייבוביץ מבוצעות עבודות תשתית בגינן הרסו את שביל האופניים שהיה במקום (עד סיום העבודות). בלי קשר (ואולי עם קשר), נעשו עבודות קטנות בצידו הצפוני של הרחוב. כתוצאה מכך הרסו חלק משביל האופניים. בתום העבודות ביצעו עבודות תיקון לסליל במטרה להשיבו למצבו הקודם, אלא שלמרות הרצון הטוב, קיים מרווח גובה בין שכבת האספלט החדשה להבין המשכו של השביל, דבר שגורם למכה קלה בטוסיק של רוכבי האופניים, במיוחד לאלו שמגיעים מכיוון צפון לדרום.לפיכך, על החברה שביצעה את תיקון שביל האופניים ולסיים את התיקון כך שהתפר בין השביל המקורי לבין שכבת התיקון יאפשר רכיבה חלקה.
תמונות של תלולית האספלט שיצר התיקון בשביל האופניים בעקבות עבודות האחזקה:
בתאריך 10.2.2019 נפתחה קריאה מקוונת מספר 39660732 במוקד העירוני 106 של עיריית הרצליה. נעדכן אחרי שהקריאה תטופל.