שיתוף פעולה של איגוד לשכות המסחר עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למען המאבק בתאונות אופניים חשמליים
מבוסס על פרסום באתר האינטרנט של איגוד לשכות המסחר, 19/2/2018
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ופורום יבואני האופניים באיגוד לשכות המסחר, קיימו ביום חמישי (15.2.18) כנס משותף המהווה את יריית הפתיחה לפעילות המשותפת במאבק בתאונות האופניים החשמליים.
במסגרת שיתוף הפעולה, הושקה חוברת הסברה שהפיקה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וחולקה ליבואני האופניים במעמד מנכ”לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו”ד רחלי טבת ויזל ונשיא איגוד לשכות המסחר, עו”ד אוריאל לין.
החוברת מפרטת את דגשי הבטיחות וההתנהלות על אופניים חשמליים, כגון: חידוד נסיעה על אופניים חשמליים החל מגיל 16 ומעלה, חשיבות חבישת קסדה, היכן צריך לרכוב ועוד. החוברת חולקה ליבואנים באלפי עותקים על מנת שיעניקו אותה במעמד הקנייה לכל מי שרוכש אופניים חשמליים ברשתות האופניים הגדולות.
[הערת המחבר: אנו חושבים שהחוק החדש, על פיו כל רוכבי האופניים צריכים לרכב על הכביש בהיעדר שביל אופניים בטוח בטעות יסודו, והוא נובע מהכאוס שנוצר כתוצאה מהתרשלות כל הרשויות הרלבנטיות בטיפול באופניים חשמליים לא חוקיים. מכאן שלטעמנו חלק מההנחיות הכלולות בחוברת עלולות לסכן את חיי הרוכבים בכביש].
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב”ד), בשנת 2016 נהרגו 10 רוכבי אופניים חשמליים בנוסף לעוד 10 רוכבי אופניים רגילים. בשנת 2017 נהרגו 7 רוכבי אופניים חשמליים ועוד 12 רוכבי אופניים רגילים.
לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו”ד אוריאל לין: “אציין כי המאבק בתאונות הדרכים הוא יעד לאומי ברמת חשיבות עליונה. לשכת המסחר ויבואני האופניים יעשו כל הנחוץ על מנת לשתף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לשם השגת יעד זה”. לדעת לין, ישנם שני ליקויים שעדיין בולטים: היעדר אכיפה כלפי אלה המעלים את רמות מהירות האופניים החשמליים מעבר לתקן המותר ואכיפה לקויה מחמת שימוש כושל בפקחים עירוניים.
לדברי מנכ”לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו”ד רחלי טבת ויזל: “היבואנים מהווים סוכני שינוי חשובים בכל הקשור לתחום האופניים החשמליים. הם פוגשים את הקונים באופן יומיומי, ומכאן חשיבות שיתוף הפעולה הזה. החוברת שהעבירה הרלב”ד תחולק ע”י היבואנים לכל רוכב אופניים. החבירה לאיגוד לשכות המסחר מסייעת לנו לנמשיך ולהפיץ את אמצעי הבטיחות בדבר אופניים חשמליים, ובכך לשנות את תרבות הרכיבה”.
יסמין הרמן וייס, מנהלת תחום האופניים באיגוד לשכות המסחר ציינה כי “יבואני האופניים, אשר מכירים היטב את היתרונות הרבים בשימוש באופניים ובאופניים חשמליים בפרט, ערים לסכנות ברכיבה שאינה זהירה. במשך שנים פורום יבואני האופניים פעל נמרצות לאימוץ התקן האירופאי לשימוש באופניים חשמליים לשם הסדרת הנושא מתוך אחריות מלאה לציבור הרוכבים”.
כתבות קשורות:
- דיון בועדת הכלכלה בכנסת: מניעת היפגעות של רוכבי אופניים, קורקינטים ואופניים חשמליים
- מ-1 בספטמבר 2014: מותר לרכוב על אופניים חשמליים בישראל
- חוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה), התשע”ו – 2016
- חוק האופניים החדש מסכן חיים ופוגע בתחבורת האופניים
- עיריית תל אביב החלה לחלק ״דוחות אמת״ לרוכבי אופניים
- כפר סבא: קמפיין להורדת אופניים לכביש בעיר שאין בה (כמעט) שבילי אופניים
- נוסעים באופניים חשמליים? אין לכם ביטוח
פרסומת: