The Government made an ad about climate change as we head into the third decade of the 21st century, and it’s surprisingly honest and informative.
מדריך (חלק ב’): כיצד תענו ואיך תתייחסו למטילי הספק במשבר האקלים ובגורמיו? מדוע אין לתת במה למכחישי ההתחממות הגלובלית ובמטילי הספק שהיא תוצאת מעשי בני אדם? מדוע אין צורך להגיע להתנצחות מדעית ופשוט לאגף אותה? האם פעילי האקלים יכולים להיות בטוחים שהם בחרו בדרך הנכונה?
מדריך: כיצד תענו ואיך תתייחסו למטילי הספק במשבר האקלים ובגורמיו? הצגה גרפית של העובדות, ההסברים האלטרנטיביים שבאמצעותם מנסים לשכנע אותנו שמקור ההתחממות הגלובלית אינו פעילות בני האדם, ושלילת הטיעונים הללו.
בסרט ‘אמת מטרידה’ שיצא לאקרנים בשנת 2006, פונה אל גור אל הצופים בסרט ושואל אותם בשם הילדים והנכדים שלהם שטרם נולדו, אך עתידים לסבול מהשלכות ההתחממות הגלובלית ועתידים להסתכל אחורה בזעם כשיראו את החורבן שההורים שלהם השאירו להם: מה ההורים שלנו חשבו? למה הם לא התעוררו בזמן כשהיתה להם הזדמנות? 13 שנים מאוחר יותר, לקראת הבחירות שיתקיימו ב-17.9.2019, שואלים הילדים שלנו ושלכם את אותה שאלה. יש לכם אפשרות להשפיע. הצביעו רק בעד מפלגות שהמצע שלהם מתייחס למשבר האקלים ומבטיח לנקוט פעולות במטרה להפחית את פליטות גזי החממה כדי לאפשר לילדים שלכם לחיות בעולם שבני אדם יוכלו לחיות בו.
היום (29 ביולי 2019) העולם מציין את “יום החריגה” (האוברדראפט) בחשבון משאבי הסביבה שמספק לנו כדור הארץ (“טביעת הרגל האקולוגית”). מסתבר שאנחנו ב’אוברדרפט’ חמור וכדאי שנתחיל “להתאפס על עצמנו”.
צעיר שרכב על אופניים חשמליים בתל אביב נהדף לרצפה בידי שוטר שביקש לעצור אותו. הצעיר נחבל ואושפז בבית החולים. הסבר המשטרה: הרוכב נסע נגד כיוון התנועה וסירב לעצור – עד שנוצר מגע עם השוטר. הרשת נחלקה בין מי ש”בא חשבון” עם השוטר והאשים אותו באלימות כלפי הרוכב, לבין מי שחשב שרוכב האופניים היה צריך לעצור. צפו בתיעוד.
כחלק מרשת שבילי אופניים בתל אביב שהולכת ונסללת בתל אביב, עיריית תל אביב מתכננת לסלול שביל אופניים ברחוב טבנקין, אלא שלפני שהוא ייסלל, צריכים להתקיים שלושה תנאים. תנאי ראשון: השלמת סלילת רחוב דבורה הנביאה וחיבורו לרחוב פנחס רוזן. תנאי שני: תכנון מחדש של שביל האופניים ברחוב טבנקין. תנאי שלישי: טיפול מערכתי להסדרת ההפרדה בין אופניים לבין אופניים וקורקינטים חשמליים מהירים – ליצור מצב בו על שבילי אופניים ינועו אופניים, אופניים בעלי מנוע עזר בעלי הגבלת מהירות ל-25 קמ”ש כמוגדר בתקנות התעבורה וקורקינטים בעלי הגבלת מהירות דומה, ולא יסעו עליהם אופניים וקורקינטים חשמליים מהירים.
שביל האופניים ברחוב דבורה הנביאה בתל אביב אמור להוות ציר אופניים ראשי עבור העובדים בקריית עתידים ולהתחבר לרחוב פנחס רוזן. נראה שהחיבור לצומת נדחה לתקופה ארוכה מאוד למרות חשיבותו של השביל הזה. העירייה מחפשת מעקפים פחות טובים מבחינה תחבורתית ומבחינה בטיחותית.
גם אני נהגתי לאמר לִרְכַּב על אופניים כיוון שהשימוש במילה לִרְכֹּב נראה לי מוזר. לפני מספר שנים פניתי לאקדמיה ללשון העברית ושאלתי. ההמלצה היתה להשתמש במילה לרכוב (וליתר דיוק: לִרְכֹּב). ההסבר בפוסט
מדריכים לרוכבים מתחילים
- האקדמיה ללשון העבריתאופניים חשמליים או חשמליות?09/06/2019 - 17:54
- האקדמיה ללשון העבריתאומרים לִרְכַּב או לִרְכּוב על אופניים?09/06/2019 - 17:16
- רוכבים לעבודה – כמה טיפים לפני שמתחילים22/08/2017 - 08:46
אירועים אחרונים
- יום ‘רוכבים לעבודה בהרצליה’ – מאי 201621/08/2017 - 21:32
- חברות שעובדיהן השתתפו בימי ‘רוכבים לעבודה בהרצליה’07/07/2017 - 22:10
- יום רוכבים לעבודה בהרצליה יוני 2016 – אתר העיריה01/06/2016 - 21:02
- ימי רוכבים לעבודה בהרצליה יוני 201402/06/2014 - 20:33