לאחר שנים של “גרירת רגליים”, ולאחר שהתברר שסכסוך כספי בין רשויות הוא זה שמעכב סלילת שביל אופניים באורך 1.6 ק”מ, הגיע הזמן שהרשויות יקצו את התקציב הנדרש לסלילת שביל אופניים.
תאונות הקורקינטים מזנקות, וביהמ”ש מתערב לראשונה: להחיל ביטוח חובה על רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים. כוונתנו המקורית כשיזמנו את הסדרת הרכיבה על אופניים עם מנוע עזר (כן, אלו עם המגבלות…) היתה שאופניים כאלו ייחשבו לאופניים.
עיריית תל אביב-יפו הודיעה כי היא משיקה תכנית פעולה מקיפה במטרה להכפיל את היקף הנסיעות בכלים אישיים עד שנת 2025 מ-11% ל-20%, לעודד תרבות רכיבה, לצמצם קונפליקטים בין הולכי הרגל לרוכבים ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל.
אנחנו מברכים את עיריית תל אביב על התכנית לפרישה של רשת שבילי אופניים, שהושג בעקבות מאמצים של שנים, אבל מעלים חשש לגבי מהירות הנסיעה של כלי התחבורה האישיים שינועו על שבילי האופניים. על רשת שבילי האופניים המתוכננת צריכים לנוע כלי תחבורה במהירות ממותנת (אופניים רגילים, אופניים חשמליים עם מנוע עזר, וכלי תחבורה אישיים אחרים שיסעו במגבלות שנקבעו עבורם בתקנות התעבורה). כלי התחבורה האישיים המהירים צריכים לנסוע על הכביש, גם כשהם נראים כמו אופניים.
בסרט ‘אמת מטרידה’ שיצא לאקרנים בשנת 2006, פונה אל גור אל הצופים בסרט ושואל אותם בשם הילדים והנכדים שלהם שטרם נולדו, אך עתידים לסבול מהשלכות ההתחממות הגלובלית ועתידים להסתכל אחורה בזעם כשיראו את החורבן שההורים שלהם השאירו להם: מה ההורים שלנו חשבו? למה הם לא התעוררו בזמן כשהיתה להם הזדמנות? 14 שנים מאוחר יותר, לקראת הבחירות שיתקיימו ב-2.3.2019, שואלים הילדים שלנו ושלכם את אותה שאלה. יש לכם אפשרות להשפיע. הצביעו רק בעד מפלגה שהמצע שלהם מתייחס למשבר האקלים ומבטיח לנקוט פעולות במטרה להפחית את פליטות גזי החממה כדי לאפשר לילדים שלכם לחיות בעולם שבני אדם יוכלו לחיות בו, ואשר יש בה מועמדים/ות שזוהי האג’נדה שלהם/ן.
שר האנרגיה יובל שטיינמיץ נתפס בשקר מביך. יוני 2018 בחדשות ערוץ 2: “איש לא חזה, לא בארץ ולא בעולם את ההתחממות הגלובלית…זו הפתעה גמורה מבחינה מדעית”. דצמבר 2019 בגלי צה”ל: “לא אמרתי שום דבר מהסוג הזה. משבר האקלים לא תפס אותנו בהפתעה. אנחנו מתייחסים למשבר האקלים כבר מ-2010”.
הספר היבטים כלכליים של איכות סביבה מגולל את סיפורה של כלכלת הסביבה – נושא בעל חשיבות רבה בימינו. כלכלה וסביבה הם שני תחומים שהקשר ביניהם אינו מובן מאליו, ואף על פי כן, בתום הקריאה בספר זה תתקשו להפריד את הנושא הסביבתי ממרכיביו הכלכליים.
במרתון הרצאות גלובלי התקיימו 1,600 הרצאות בכל רחבי העולם (גם בישראל) במסגרת ארוע 24 שעות של ריאליטי אקלים, בו השתתפו מתנדבים מכל העולם בארגון של אל גור. המצגת העדכנית של אל גור (סגן נשיא ארה”ב לשעבר, מחבר הספר “אמת מטרידה”) מסבירה את גורמי ההתחממות הגלובלית; את ההשפעה שלה על שינוי האקלים, ואת הצורך בפעולה דחופה בכל העולם ע”י ממשלות, רשויות, גופים עסקיים ויחידים במטרה להימנע ממשבר אקלים.
לאחר שנהניתם מהרכיבה בסובב תל אביב או בטיול האופניים שעשיתם עם הילדים בשטח או בפארק, הגיע הזמן שתנסו לרכוב לעבודה. הסיבות לכך רבות. לא חייבים כל יום. אפשר פעם בשבוע או בחודש, ואחר כך תרצו בעצמכם להגדיל את התדירות. אתם הרי יודעים בעצמכם שזה כיף, ובריא, ותורם להרגשה הטובה שלכם, וטוב לסביבה, אז עכשיו זה הזמן להתחיל.
בסרטון שמלווה עובדים ועובדות שבחרו לעשות את דרכם לעבודה באופניים, נותן כל אחד/ת מהם/ן את הסיבות שמביאות אותו להגיע לעבודה באופניים. אחדים עושים זאת בכל יום והאחרים פעם או פעמיים בשבוע.
דיווח ומעקב תיקון מפגע שהוסר – שלט עבור ‘נתיב+’ שהוצב על מסלול אופניים והיווה מפגע. השלט הוצב מחדש לצד שביל האופניים.
מדריכים לרוכבים מתחילים
- האקדמיה ללשון העבריתאופניים חשמליים או חשמליות?09/06/2019 - 17:54
- האקדמיה ללשון העבריתאומרים לִרְכַּב או לִרְכּוב על אופניים?09/06/2019 - 17:16
- רוכבים לעבודה – כמה טיפים לפני שמתחילים22/08/2017 - 08:46
אירועים אחרונים
- יום ‘רוכבים לעבודה בהרצליה’ – מאי 201621/08/2017 - 21:32
- חברות שעובדיהן השתתפו בימי ‘רוכבים לעבודה בהרצליה’07/07/2017 - 22:10
- יום רוכבים לעבודה בהרצליה יוני 2016 – אתר העיריה01/06/2016 - 21:02
- ימי רוכבים לעבודה בהרצליה יוני 201402/06/2014 - 20:33