אתר ‘רוכבים לעבודה’
אתר bike2work.co.il הינו אתר חברתי שתורם חלק מהכנסותיו לפעילות חברתית וסביבתית. חלק מההכנסות ישמשו אותנו לפיתוח ולהפעלת פרוייקט ייחודי שמטרתו לעודד עובדים להגיע לעבודה באופניים, משמע מי שרוכש מוצרים בחנות שבאתר מסייע לפעילות שמטרותיה: הפחתת גודש התנועה (פחות רכבים על הכביש);הפחתת עומסים על מערכת הבריאות (פעילות גופנית מאריכה חיים ותורמת לאיכות החיים); הפחתת פליטת גזי חממה (אשר גורמים להתחממות הגלובלית ולשינויי האקלים).
התנדבות במסגרת עמותת ‘ישראל בשביל אופניים’
את “רוכבים לעבודה” יזמנו בשנת 2008. פעילות זו נעשית על ידינו בהתנדבות במסגרת עמותת ‘ישראל בשביל אופניים’. מטרת הפעילות הינה לקדם את השימוש באופניים כאמצעי תחבורה של עובדים למקומות העבודה. אפשר להגיע באופניים לעבודה ולסידורים כשאלו מצויים במרחק סביר מהבית וכאשר יש תשתית הולמת. לצורך כך פעלנו בשנים האחרונות מול גורמים שונים לסלילת רשת שבילים בטוחים, העלאת אופניים לרכבת, הקמת מקומות חניה בטוחים ושמורים לאופניים, הקמת מקלחות במקומות העבודה, וקיימנו ארועי ‘רוכבים לעבודה’.
עמותת ‘ישראל בשביל אופניים’
עמותת “ישראל בשביל אופניים” פועלת לקידום תחבורת האופניים במטרה לצמצם את השימוש ברכב פרטי. על הצטיינותה בפעילות למען הסביבה זכתה העמותה בפרס ה’גלובוס הירוק’ – “האוסקר” של התנועה הסביבתית. העמותה חברה בפדרצית הרוכבים האירופאית European Cycling Federation – ECF ונהנית מהידע הרב והנסיון שהצטברו בפדרציה. לארגון שיתופי פעולה עם ארגונים מקבילים במטרה לייבא לארץ פרקטיקות שהוכחו כתורמות לעידוד השימוש באופניים ולהגברת בטיחות הרוכבים. פרוייקט האופניים אותו יזמה העמותה בתל אביב, שהחל בשנת 1994, הוא הוותיק ביותר והישגיו כוללים כיום למעלה מ-130 ק”מ של שבילי אופניים, פרויקט השכרת אופניים עירוני, שימוש באופניים בהיקף של 15% מהנסיעות של תושבי העיר במרכז העיר.
מדוע כדאי לעודד הגעה לעבודה באופניים?
ארגון או חברה שפועלים לעידוד תחבורת אופניים למקום העבודה, נהנים מחסכון בהוצאות אחזקה וחנייה; מעובדים בריאים, מאושרים ואפקטיביים יותר; תורמים לשיפור איכות החיים והסביבה בעצם הקטנת פליטות פחמן ובכך משתתפים עם מיליוני אנשים בהתמודדות הבינלאומית עם משבר שינוי האקלים. מחקרים מוכיחים כי להשקעה בתשתיות לתחבורת אופניים יש הצדקה כלכלית לכל הגורמים המעורבים, וכי יש בצידה יתרונות רבים נוספים.
למה זה חשוב?
מעבר (חלקי) לתחבורת אופניים מהווה חלק מההתמודדות עם ההתחממות הגלובלית. אם לא נבין את עוצמת הבעייה ונשנה באופן מיידי חלק מאורחות חיינו, חיינו (חייכם) כבר בעוד זמן לא רב ישתנו, ולבנינו ולנכדינו (בניכם ונכדיכם) נשאיר עולם שיהיה מקום נורא לחיות בו, וזאת לדברי מיטב המדענים העוסקים בתחום.
מה אנו עושים כדי לקדם את תחבורת האופניים?
בפרוייקט ‘רוכבים לעבודה’, שמטרתו לקדם את הכנת התשתיות הנדרשות ולעודד הגעת עובדים לעבודה באופניים, פועלת העמותה עם הכנסת, הממשלה, חברות התחבורה הציבורית, רשויות מקומיות, מעסיקים, ועובדים.
מה נדרש כדי לקדם את תחבורת האופניים?
מעוניינים להפוך את הארגון בו אתם עובדים ל”ידידותי לאופניים”? צרו עימנו קשר בדוא”ל bike2work [AT] bike.org.il
פרוייקט ‘רוכבים לעבודה’ מחייב פתרון “מדלת לדלת”:
- התוויית מדיניות באמצעות חקיקת החוק לעידוד תחבורת אופניים.
- הסדרת שבילי אופניים בטוחים.
- הצבת מתקני חנייה ומקלחות במקומות עבודה ובמבני ציבור.
- שילוב עם התחבורה הציבורית.
- תמריצים למעסיקים ולעובדים שצוברים “קילומטרים ירוקים”.
- ניתוץ התדמית של האופניים ככלי שיכול לשמש לפנאי ולהנאה בלבד.
תוצאות פעילותה של העמותה בשנים האחרונות:
למעבר לכתבה לחץ על הקישור
- משרד התחבורה מתכנן רשת אוטוסטראדות אופניים בגוש דן
- עיריית הרצליה מעודדת את העובדים באיזור התעשיה להגיע לעבודה באופניים
- רוכבים לעבודה בהרצליה, סיכום ארועי אוקטובר 2013
- הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים הוגשה לכנסת
- Israel set to join the top division of cycling nations?
- עיריית תל אביב מחוייבת לתחבורת אופניים – חולדאי חתם על אמנת בריסל
- אפשר כבר לרכב בשבילי האופניים שנסללו ברחוב בלוך
- שביל האופניים לאורך הטיילת – רמזור האופניים הראשון בישראל
- מפות תכנית החומש לשבילי אופניים בת”א
- וידאו: פרס הגלובוס הירוק הוענק לפרויקט התל אופן, שאת הקמתו יזמה העמותה
- עירית הרצליה חנכה את שבילי האופניים בטיול לכל המשפחה
- קידום חיבור בין תל אביב להרצליה (בתהליך)
- החלטה פורצת דרך בועדה המחוזית לתכנון ובניה – מחוז תל אביב
- מדד שבילי האופניים של גל”צ – סדרת כתבות על מצב שבילי האופניים בערים שונות
- שינוי בחוק הקסדה – רוכבים בוגרים אינם מחוייבים בחבישת קסדה ברכיבה בעיר
- ניתן להעלות אופניים בכל קווי הרכבת (תחת מגבלות)
- החברה הלאומית לדרכים הכריזה על תכנית אב לשבילי אופניים בדרכים בינעירוניות
- עמותת ‘ישראל בשביל אופניים’ קיבלה את תו ‘מידות’ לאפקטיביות
כתוצאה מפעילות העמותה, התקשורת שינתה את עמדתה כלפי תחבורת אופניים:
- חדר החדשות: משאירים את האוטו בבית ורוכבים לעבודה
- Ynet: טרנד – ההייטקיסטים רוכבים לעבודה דרך הים
- מנטה: מקלחת לכל רוכב
- גלובס: בעולם אימצו האופניים להתמודד עם הפקקים; ובישראל?
- הארץ: הישראלים מצביעים ברגליים ואיש לא סולל שבילי אופניים
Click here to add your own text